Reklama

Egzaminy poprawkowe


Wszystkie egzaminy poprawkowe i maturalne odbędą się w sali maturalnej w budynku Zespołu Szkół "Silesia" w Czechowicach-Dziedzicach, ul. Nad Białką 1e.

Czynne będzie wejście do szkoły od strony poczty.

matura_poprawkowa_2016

 ZESPÓŁ SZKÓŁ "SILESIA"
W CZECHOWICACH-DZIEDZICACH

OGŁASZA REKRUTACJĘ DO KLAS PIERWSZYCH
W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
W NASTĘPUJĄCYCH ZAWODACH

TECHNIKUM (4-letnie):

 


Zasady rekrutacji

Rekrutacja elektroniczna

Informacje nt. rekrutacji elektronicznej

Uczniowie Zespołu Szkół „Silesia” w Czechach

logo erasmus_projektW połowie czerwca odbyło się kolejne pięciodniowe spotkanie szkoleniowe w ramach dwuletniego projektu "Być albo nie być... w świecie nowoczesnych technologii?" realizowanego w Zespole Szkół „Silesia” w Czechowicach-Dziedzicach we współpracy ze szkołami z Chorwacji, Cypru, Hiszpanii i Czech. Gospodarzem wizyty była czeska szkoła z Březnic.

Uczestnicy wyjazdu – Kamil Gabrysiak, Daniel Waleczek, Marta Górzyńska, Karolina Woźniak i Aleksandra Dąbrowska, to uczniowie Zespołu Szkół „Silesia” pracujący w projekcie pod kierunkiem pani Magdaleny Czarneckiej i pana Tomasza Figury od dwóch lat.  Przed wyjazdem i podczas jego trwania mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności językowe i sprawność posługiwania się narzędziami technologii informacyjnej.

Celem projektu jest poznawanie, wdrażanie i ocenianie narzędzi technologii informacyjnej, zwłaszcza programów przydatnych do tworzenia prezentacji multimedialnych. Podczas wizyty w Czechach, uczestnicy z Chorwacji, Cypru, Hiszpanii, Czech i Polski uczyli się posługiwać programem do tworzenia magazynów online - Joomag, programem do prezentacji - Piktochart oraz poznali grę terenową z zastosowaniem nawigacji GPS - Geocatching. Mieli też okazję uczestniczyć w interaktywnym spektaklu edukacyjnym oraz rozwinąć swoją umiejętność prezentowania wykonanej pracy.

Podczas pobytu w Březnicach, uczniowie zwiedzili zabytkowy zamek oraz synagogę. W pobliskim Pribramie zwiedzili muzeum górnictwa,  upamiętniające czasy, gdy w okolicach tych wydobywano srebro, żelazo, a następnie uran oraz Świętą Górę (Svatá Hora), jedno z najbardziej znanych Sanktuariów Maryjnych w Czechach. W programie wizyty nie mogło też zabraknąć czasu na zwiedzanie Pragi. Uczestnicy z Czech przygotowali dla gości informacje o najważniejszych zabytkach swojej stolicy i doskonale sprawdzili się w roli przewodników. Okazją do integracji stał się udział w MindMaze – grze logicznej wymagającej rozwiązania zadań, umożliwiających wydostanie się grupy z zamkniętego pomieszczenia. Jedną z atrakcji Pragi była też „Niewidzialna wystawa” (Neviditelná výstava), interaktywna podróż pozwalająca poznać świat z perspektywy osoby niewidomej.

Spotkanie w Czechach było ostatnim spotkaniem uczniów i nauczycieli w projekcie. Efekty dwuletniej, wytężonej pracy w międzynarodowym zespole, można zobaczyć na stronach internetowych prowadzonych w języku angielskim oraz w językach narodowych szkół partnerskich.

Projekt jest finansowany z funduszy europejskich w ramach programu Erasmus+ Edukacja szkolna, Współpraca na rzecz innowacji i dobrych praktyk.

 

Zapraszamy na stronę internetową projektu: www.itornotit-pl.weebly.com oraz do GALERII

Magdalena Czarnecka

Tomasz Figura

Gimnazjalisto!

W Zespole Szkół Silesia czekają na Ciebie nauczyciele, którzy pomogą Ci wypełnić elektroniczną deklarację wyboru szkoły ponadgimnazjalnej.

Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Pamiętaj, to od Ciebie zależy Twój dalszy sukces edukacyjny i zawodowy. Nie czekaj na ostatnią chwilę.

Gratulacje dla naszego ucznia

Uczeń klasy 2a Technikum informatycznego, w naszym Zespole Szkół Silesia, Daniel Waleczek przystąpił do II konkursu programistycznego organizowanego przez Instytut Informatyki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie. 

Celem konkursu było doskonalenie umiejętności programistycznych uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz wzajemna wymiana umiejętności. Tematykę projektu samodzielnie wybierał uczeń, mogła to być przykładowo gra internetowa, aplikacja użytkowa, programy obrazujące działanie wybranych algorytmów itp.

W ramach konkursu Daniel samodzielnie przygotował grę, która została napisana w języku programowania C++ z wykorzystaniem biblioteki Allegro 5.1.3.

Gratulujemy !!!

Opiekun: Joanna Jero

Strona 1 z 45